Use of online simulations for improvement of higher legal education

Authors

  • Viktoriia Hnidenko Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-5835.2023.1.1.4

Keywords:

legal education reform; digital competences; gamification of higher education; ed-ucational online simulations; students' acquisition of practical skills through gami-fication

Abstract

The article presented is based on the research material of possible ways of us-ing modern digital technologies and tools, which, in the conditions of comprehen-sive digitalization of society as a whole and the educational process, including providing assistance in increasing the activity of education seekers, improving the process of acquiring practical skills and the overall quality of higher legal educa-tion.
Online simulations of various processes of legal activity, which can be used in the professional training of future lawyers, are presented as the latest educational technologies proposed in the study. This stimulating approach offers learners a safe education and an interactive means of developing practical skills and gaining hands-on experience with deep immersion in the process.

Author Biography

Viktoriia Hnidenko , Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля

канд. юрид. наук, доцент кафедри правознавства, керівниця юридичної клініки «Pro bono» юридичного факультету

References

Шемелинець І. І. Трансформація системи юридичної освіти в умо-вах війни та в післявоєнний період. Juris, 2022. 8. URL: http://jes.nuoua.od.ua/archive/2_2022/2.pdf

Антонюк O. I. Інтерактивні методики навчання студентів-правників на юридичному факультеті ДонНУ імені Василя Стуса. Правничий часопис Донецького університету. 2017. Т. (1–2). С. 146–157. URL: https://cutt.ly/L7shyxt

Калашнікова С., Базелюк Н., Базелюк О., Фазан В. В., Лобода Д. О., Когут І. В., & Луньова Т. В. Вдосконалення викладання у вищій освіті: теорія та практика. 2022. URL: https://cutt.ly/J7shpj4

DIGI-HE. Supporting European universities in their strategic ap-proaches to digital learning. European University Association. URL: https://eua.eu/101-projects/772-digi-he.html

Gaebel M., Zhang T., Stoeber H., Morrisroe A. Digitally enhanced learning and teaching in European higher education institutions. European Uni-versity Association. 2021. URL: https://eua.eu/resources/publications/954

Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 р. № 286-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-р

Концепція розвитку цифрових компетентностей до 2025 року. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.03.2021 р. № 167-р. URL: https://cutt.ly/17shd7W

Digital Competence Framework for Educators (DigCompEdu). URL: https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en

Published

2023-07-11

How to Cite

[1]
Гніденко , В.І. 2023. Use of online simulations for improvement of higher legal education. Pravnychyi chasopys of the Vasyl’ Stus Donetsk National University. (Jul. 2023), 30-38. DOI:https://doi.org/10.31558/2786-5835.2023.1.1.4.

Issue

Section

ЮРИДИЧНА КЛІНІЧНА ОСВІТА