Use of online simulations for improvement of higher legal education
DOI:
https://doi.org/10.31558/2786-5835.2023.1.1.4Keywords:
legal education reform; digital competences; gamification of higher education; ed-ucational online simulations; students' acquisition of practical skills through gami-ficationAbstract
The article presented is based on the research material of possible ways of us-ing modern digital technologies and tools, which, in the conditions of comprehen-sive digitalization of society as a whole and the educational process, including providing assistance in increasing the activity of education seekers, improving the process of acquiring practical skills and the overall quality of higher legal educa-tion.
Online simulations of various processes of legal activity, which can be used in the professional training of future lawyers, are presented as the latest educational technologies proposed in the study. This stimulating approach offers learners a safe education and an interactive means of developing practical skills and gaining hands-on experience with deep immersion in the process.
References
Шемелинець І. І. Трансформація системи юридичної освіти в умо-вах війни та в післявоєнний період. Juris, 2022. 8. URL: http://jes.nuoua.od.ua/archive/2_2022/2.pdf
Антонюк O. I. Інтерактивні методики навчання студентів-правників на юридичному факультеті ДонНУ імені Василя Стуса. Правничий часопис Донецького університету. 2017. Т. (1–2). С. 146–157. URL: https://cutt.ly/L7shyxt
Калашнікова С., Базелюк Н., Базелюк О., Фазан В. В., Лобода Д. О., Когут І. В., & Луньова Т. В. Вдосконалення викладання у вищій освіті: теорія та практика. 2022. URL: https://cutt.ly/J7shpj4
DIGI-HE. Supporting European universities in their strategic ap-proaches to digital learning. European University Association. URL: https://eua.eu/101-projects/772-digi-he.html
Gaebel M., Zhang T., Stoeber H., Morrisroe A. Digitally enhanced learning and teaching in European higher education institutions. European Uni-versity Association. 2021. URL: https://eua.eu/resources/publications/954
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 р. № 286-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-р
Концепція розвитку цифрових компетентностей до 2025 року. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.03.2021 р. № 167-р. URL: https://cutt.ly/17shd7W
Digital Competence Framework for Educators (DigCompEdu). URL: https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en