Використання онлайн-симуляцій для вдосконалення вищої юридичної освіти

Автор(и)

  • В. І. Гніденко Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-5835.2023.1.1.4

Ключові слова:

реформування юридичної освіти; цифрові компетентності; гейміфікація вищої освіти; освітні онлайн-симуляції; набуття практиних навичок студентами через гейміфікацію

Анотація

Викладений у статті матеріал спрямований на дослідження можливих шляхів використання сучасних цифрових технологій та інструментів, які в умовах всебічної цифровізації суспільства в цілому та освітнього процесу зокрема зможуть сприяти підвищенню зацікавленості здобувачів освіти, по-кращенню процесу отримання практичних навичок та загальної якості вищої юридичної освіти.
В якості запропонованих новітніх освітніх технологій у дослідженні розглянуті онлайн-симуляції різних процесів юридичної діяльності, які можуть бути використані у фаховій підготовці майбутніх правників. Такий стимуляційний підхід пропонує здобувачам освіти безпечний інтерактивний засіб розвитку практичних навичок і отримання практичного досвіду із глибоким зануренням у процес.
У статті розглянуті основні потенційні переваги застосування інстру-ментів онлайн-симуляції судових засідань та слідчих дій. Також приділяється увага деяким аспектам гейміфікації навчального процесу студентів-правників.

Біографія автора

В. І. Гніденко , Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля

канд. юрид. наук, доцент кафедри правознавства, керівниця юридичної клініки «Pro bono» юридичного факультету

Посилання

Шемелинець І. І. Трансформація системи юридичної освіти в умо-вах війни та в післявоєнний період. Juris, 2022. 8. URL: http://jes.nuoua.od.ua/archive/2_2022/2.pdf

Антонюк O. I. Інтерактивні методики навчання студентів-правників на юридичному факультеті ДонНУ імені Василя Стуса. Правничий часопис Донецького університету. 2017. Т. (1–2). С. 146–157. URL: https://cutt.ly/L7shyxt

Калашнікова С., Базелюк Н., Базелюк О., Фазан В. В., Лобода Д. О., Когут І. В., & Луньова Т. В. Вдосконалення викладання у вищій освіті: теорія та практика. 2022. URL: https://cutt.ly/J7shpj4

DIGI-HE. Supporting European universities in their strategic ap-proaches to digital learning. European University Association. URL: https://eua.eu/101-projects/772-digi-he.html

Gaebel M., Zhang T., Stoeber H., Morrisroe A. Digitally enhanced learning and teaching in European higher education institutions. European Uni-versity Association. 2021. URL: https://eua.eu/resources/publications/954

Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 р. № 286-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-р

Концепція розвитку цифрових компетентностей до 2025 року. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.03.2021 р. № 167-р. URL: https://cutt.ly/17shd7W

Digital Competence Framework for Educators (DigCompEdu). URL: https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11

Номер

Розділ

ЮРИДИЧНА КЛІНІЧНА ОСВІТА