Соціальне підприємництво як комплексний інтердисциплінарний феномен

Автор(и)

  • Н. А. Мозговая Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-5835.2023.1.2.5

Ключові слова:

підприємництво; соціальне підприємництво; господарська діяльність; господарські відносини; сфера господарювання; правовідношення; права людини; громадянське суспільство

Анотація

Метою наукової статті є аналіз інституту соціального підприємництва як комплексного соціально-економічного феномену.
Виявлено, що конституційне право людини на заняття підприємницькою діяльністю з урахуванням суспільного розвитку цілком здатне трансформуватися у право на здійснення соціального підприємництва як новітнє право четвертого покоління.
Зроблено висновок, що з доктриального погляду соціальне підприємництво є комплексним інтерсистемним інститутом, який на сучасному етапі має подвійну соціально-економічну природу. Це знаходить вираз навіть у складності наукового розмежування груп соціальних та економічних прав і свобод людини, які науковцями нерідко розглядаються у нерозривному взаємозв’язку.

Біографія автора

Н. А. Мозговая , Донецький національний університет імені Василя Стуса

здобувачка ступеня «Доктор філософії»

Посилання

Колодій А. М., Олійник А. Ю. Права, свободи і обов’язки людини і громадянина в Україні. Київ: Правова Єдність, 2008. 350 с.

Конституція України: прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141. (Із змінами).

Олійник А. Ю. Конституційні економічні права і свободи особи у сфері новітніх технологій. Право і суспільство. 2017. № 2. С. 33–38.

Конституційне право України / за ред. Ю. М. Тодики, В. С. Журавського. Киів: Видавничий дім «Ін Юре», 2002. 544 с.

Гончаренко О. М. Розвиток економічних прав людини і громадянина в Україні: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.02. Київ, 2006. 242 с.

Березяк І. І. Дискусійні питання теорії соціального підприємництва в Україні. Наукові записки Національного університету «Острозька академія», серія «Економіка». 2015. Вип. 28. С. 24–27.

Кифяк В. І., Малиш Л. Б. Соціальне підприємництво: проблеми та перспективи. БізнесІнформ. 2020. № 5. С. 275–280.

Панухник О., Федотова Я., Голич Н. Особливості розвитку соціального підприємництва на місцевому рівні. Socio-Economic Problems and the State. 2021. № 2. Вип. 25. С. 296–304.

Мироненко Д. Ю., Махно С. В., Гладкій Д. В. Розвиток соціального підприємництва як інструмент активізації ділового середовища сільськогосподарських регіонів України. Збірник наукових праць ЧДТУ. Серія: Економічні науки. Вип. 64. С. 37–48.

Іщук С. І. Окремі конституційно-правові засади функціонування громадянського суспільства в Україні: свобода підприємницької діяльності. Journal «ScienceRise: Juridical Science». 2018. № 1(3). С. 11–17.

Олійник А. Ю. Реалізація конституційної свободи особи на підприємницьку діяльність у процесі надання послуг. Право і суспільство. 2020. № 6. Ч. 2. С. 35–41.

Соціальна відповідальність бізнесу. URL: https://stud.com.ua/19282/etika_ta_estetika/sotsialna_vidpovidalnist_biznesu

Вінник О. Правове забезпечення соціального спрямування електронного бізнесу. Підприємництво, господарство і право. 2019. № 11. С. 75–82.

Міхайліна Т., Гоцуляк Ю., Гель А. Роль соціального підприємництва у побудові соціальної держави. Вісник УжНУ. Серія Право. 2022. № 71. С. 252–256.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-10

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА, ФІЛОСОФІЯ ПРАВА