Розширення меж правозастосовчої дискреції у період воєнного стану в Україні: за та проти

Автор(и)

  • Я. М. Іванченко Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-5835.2023.1.2.2

Ключові слова:

правозастосовча дискреція; воєнний стан; правозастосовчий розсуд; юридична практика; права людини; свобода пересування; конституційне право; правосвідомість

Анотація

Метою наукової статті є аналіз дискусійних моментів розширення меж правозастосовчої дискреції у період воєнного стану в Україні.
Зроблено висновок, що надмірне розширення меж правозастосовчої дискреції у період воєнного стану несе суттєві ризики для дотримання базових прав та свобод людини і громадянина. Зокрема, це стосується співробітників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, прикордонників, співробітників митних та податкових органів.
Обґрунтовується, що надання такої широкої правозастосовчої дискреції для країни пострадянського права (якою поки що є Україна) є передчасним, тим паче у період воєнного стану, коли питання захисту прав людини є особливо чуттєвим.

Біографія автора

Я. М. Іванченко , Донецький національний університет імені Василя Стуса

здобувач ступеня «Доктор філософії»

Посилання

Про затвердження Методології проведення антикорупційної експертизи: Наказ Mіністерства юстиції України № 1380/5 від 23 червня 2010 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v1380323-10

Науковий висновок щодо меж дискреційного повноваження суб’єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією. URL: https://supreme.court.gov.ua/supreme/pro_sud/naukovi_visnovki/nauk_visnovok_01_03_2018

Бевзенко В. М., Панова Г. В. Сутність та підстави втручання адміністративного суду у розсуд суб’єкта публічної адміністрації. Київ: Дакор. 2018. 232 с.

Davis K. Diskretionary Justice. 1969. 233 р.

Ханова Н. О. Зміст поняття «дискреція» в податковому праві. Юридичний бюлетень. 2018. Вип. 7. Ч. 1. С. 154–160.

Шатрава С. О. Дискреційні повноваження працівників ОВС як корупційний ризик в діяльності органів внутрішніх справ. Порівняльно-аналітичне право. 2013. № 2. С. 276–277.

Каганец А. Дискреція – межі дозволеного або свавілля без меж? URL: https://jurliga.ligazakon.net/analitycs/134612_diskretsiya---mezh-dozvolenogo-abo-svavllya-bez-mezh

Целлер Е., Куйбіда Р., Мельник Р. Звіт: Дискреція адміністративних органів і судовий контроль за її реалізацією. 2020. 54 с. URL: https://court.gov.ua/userfiles/media/new_folder_for_uploads/sud4857/zvit_dyskreciia.pdf

Губська О. Дискреція та її межі: що говорить про це національне та міжнародне законодавство. URL: https://sud.ua/ru/news/blog/187673-diskretsiya-ta-yiyi-mezhi-scho-govorit-pro-tse-natsionalne-ta-mizhnarodne-zakonodavstvo

Міхайліна Т., Жердєв О. Дискреційні повноваження та правосвідомість суб’єкта правозастосування: аспекти співвідношення. Economic and law paradigm of modern society. 2018. № 1. С. 71–80.

Правила перетинання державного кордону громадянами України: затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 р. № 57. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#Text

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-10

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА, ФІЛОСОФІЯ ПРАВА